יום ראשון, 13 באפריל 2014

שיבוץ סוליטר

שיבוץ סוליטר מהווה הגדרה כוללת עבור טכניקות שיבוץ שונות, כאשר הפרוש המרכזי מאחורי ביטוי זה, הוא שיבוץ אבן אחת בתכשיט, המשובצת במרכזו.
שיבוץ זה נפוץ בעיקר בטבעות אירוסין, הנקראות טבעות סוליטר.

טבעת סוליטר


מהי טבעת סוליטר ?

טבעת סוליטר הינה טבעת בה משובץ אבן מרכזית אחת, ללא כל שיבוץ נוסף.
עיצובה הקלאסי של טבעת זו, הפך פופולרי בקרב זוגות מאורסים, ומהווה עבורם סמל אודות השניים ההופכים להיות "אחד" בעת החתונה.

האם כל אבן מתאימה לשיבוץ בטבעת סוליטר ?

חשיבותה של טבעת סוליטר, המשמשת עבור אירוסין, היא גבוהה מהרגיל ועל כן נהוג לשבץ בה יהלום.
צורת היהלום הנפוצה ביותר בטבעות אירוסין היא צורת החיתוך העגול, אך אין זה אומר כי זו היא האופציה היחידה, שכן ישנם שיבוצי יהלומים בחיתוכים שונים, המעניקים לטבעת ייחודיות לצד טבעות אירוסין סטנדרטיות.
בכדי ששיבוץ היהלום בטבעת יהיה בעל נוכחות גבוהה, נהוג לשבץ את היהלום בשיטת שיבוץ השיניים, המאופיינת במינימום 4 שיניים האוחזות ביהלום מצדדיו, ומהוות כמעין גביע המרים את היהלום מעל לפני הטבעת. שיבוץ השיניים, מאפשר לקרני האור היכנס מתחת ליהלום, ועל ידי כך מתאפשר הנצנוץ האופייני ליהלום.
ומה בנוגע לעיצוב הטבעת ?
מאחר ורוב טבעות הסוליטר המיועדות לאירוסין משובצות יהלום, נהוג ליצור את הטבעת עצמה מחומר גלם יקר ערך, כגון זהב צהוב, לבן ואפילו אדום.
טבעות הסוליטר אינן צריכות לעמוד בסטנדרטיים המקובלים על טבעות הנישואין, ועל כן ישנם עיצובים שונים ומגוונים לטבעות אלה.
השוני בין עיצובן של טבעות הסוליטר השונות, מתבטא בעובי הטבעת הנע בין עבה וגס לדק ועדין, רוחב הטבעת, צורת פס הזהב ממנו עשויה הטבעת, היכול להיות מעוגל, חצי מעוגל, שטוח ואף מרובע, וכן בדוגמאות שונות הנעשות על פני הטבעת עצמה.
אם כן, ישנם מגוון עיצובים וסוגי שיבוצים שונים לטבעות הסוליטר היוצרים את יופיין הייחודי, אך חשוב להבין כי ערכן של טבעות אלו אינו מתבסס על עיצוב הטבעת בלבד, אם כי על שווי היהלום המשובץ בה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה